Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz

Stanowisko ds. Funduszu Alimentacyjnego

Stanowisko ds. Funduszu Alimentacyjnego

Artykuł

Stanowisko ds. Funduszu Alimentacyjnego

1.Informacje podstawowe

Symbol komórki organizacyjnej

(wg Regulaminu Organizacyjnego Urzędu) - FA

Dni i godziny załatwiania spraw (przyjmowanie interesantów)

Poniedziałek, środa - piątek 7:00 - 15:00
Wtorek 8:00 - 16:00


Podinspektor Karolina Gadowska

Małogoszcz ul. Jaszowskiego 3A, pokój nr 2, parter

Telefon, fax – (041) 38-60-166; (041) 38-60-150

 

Do stanowiska do spraw funduszu alimentacyjnego należy szczególności:

 

  1. Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 roku o pomocy osobom

uprawnionym do alimentów

1)      przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

2)      udzielanie instruktażu o sposobie wypełniania obowiązujących formularzy wymaganych do przyznania świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

3)      udzielanie informacj i na temat dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o świadczenia z funduszu alimentacyjnego,

4)      udzielanie informacji o terminach składania wniosków o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

5)      przygotowywanie wymaganej dokumentacji do podjęcia decyzji, wydawanie decyzji stanowiących podstawę do wypłaty lub odmowy wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

6)      współpraca z komornikami sądowymi w sprawach dotyczących dłużników alimentacyjnych,

7)      podejmowanie działań zmierzających do aktywizacji zawodowej dłużników alimentacyjnych, współpraca w tym zakresie z Biurem Pracy i Starostą,

8)      prowadzenie rejestru wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

9)      prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

10)   prowadzenie postępowań administracyjnych i egzekucyjnych ( upomnienia, tytuły wykonawcze) wobec dłużników alimentacyjnych,

11)   wydawanie decyzji administracyjnych wobec dłużników alimentacyjnych w sprawie zwrotu należności z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

12)   prowadzenie rejestru dłużników alimentacyjnych,

13)   zgłaszanie do Biura Informacji Gospodarczej informacji o zobowiązaniach dłużników alimentacyjnych,

14)   wprowadzanie wniosków dotyczących funduszu alimentacyjnego do systemu informatycznego,

15)   sporządzanie list wypłat,

16)   sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie ich właściwym urzędom również w wersji elektronicznej,

17)   prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach uznania dłużnika za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,

18)   współpraca z prokuraturą w sprawach dłużników alimentacyjnych,

a) kierowanie wniosków o ściganie za przestępstwo określone w art.209 § 1 kodeksu karnego,

19)   rozliczanie wpłat na poczet funduszu alimentacyjnego, monitorowanie stanu zadłużenia dłużników alimentacyjnych względem budżetu państwa,

20)   analizowanie wykorzystanych środków na świadczenia z funduszu alimentacyjnego,

21)   opracowywanie diagnoz i planów w zakresie potrzeb środków finansowych na świadczenia z funduszu alimentacyjnego,

22)   prowadzenie dokumentacji zgodnie z KPA,instrukcją kancelaiyjną i przepisami szczegółowymi,

23)   przedstawianie Burmistrzowi okresowych sprawozdań z działalności,

 

Urząd Miasta i Gminy w Małogoszczu
Fotorelacje
Ikona FotorelacjeFotorelacje
Film

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.